ALARM KATOLICKI : Dokument katolickiej !!? Konferencji Kościelnej Amazonii ( CEAMA)- nowy ryt mszy ? amazoński- „rytuał amazoński musi uwzględniać Szamanizm i jego koncepcja ciała”
Wstęp do dokumentu
WSTĘP- / tłumacz google/
Kościół o amazońskim obliczu jest aspiracją, a jednocześnie
Cóż, to już praktyka. Przez wiele stuleci wiele społeczności organizacje kościelne wcielone na danym terytorium, starają się wyrażać i żyć swoimi wiary, zgodnie z kulturą swego ludu. Odbył się Synod Amazoński w 2019 r., uznała te praktyki i przyjęła te aspiracje, m.in.
powierzając Konferencji Kościelnej Amazonii (CEAMA) tworzenie komisja za opracowanie rytu amazońskiego.
Dokument końcowy:
Musi ukonstytuować się nowe ciało Kościoła w Amazonii kompetentna komisja do studiowania i dialogu, zgodnie z zastosowaniami i zwyczaje ludów przodków, opracowanie rytuału Amazoński, który wyraża liturgię, teologię, dyscyplinę
amazońskim i duchowym, ze szczególnym odniesieniem do tego, co mówi Lu-
men Gentium potwierdza Kościołom Wschodnim (por. LG 23) (DF 119).
Według Synodu Amazońskiego nowy ryt zostanie dodany do obrzędów już obecni w Kościele, ubogacając dzieło ewangelizacji, umiejętność wyrażania wiary we własną kulturę i sens uznanie dla Kościoła lokalnego i kolegialności, jaką może wyrazić katolickość Kościoła. Nowy ryt nie jest zerwaniem, ale raczej wzbogacenie Tradycji Kościoła. Dokument końcowy Synod pamięta, że oprócz obrządku rzymskiego „istnieją w Kościele Katolicy 23 różne obrządki, wyraźny znak tradycji, która od pierwsze wieki dążyły do inkulturacji treści wiary i jej treści świętowanie za pomocą języka możliwie najbardziej spójnego z językiem tajemnica, którą należy wyrazić” (DF 117). W tej perspektywie pamiętajcie o Sobór Watykański II, że „pochodzenie tych wschodnich Kościołów katolickich jako obrządku łacińskiego sięga czasów apostolskich, czyli Ojców Kościoła
Kościoła” (por. OE 1). I konkluduje, że „mnogość obrzędów Kościoły te są nosicielami „raczej dalekimi od szkodzenia jedności manifestuje to” (OE 2).
Ryt amazoński nie ogranicza się do adaptacji Liturgii czy Mi-sól Romano. Chce być wyrazem konfiguracji Kościoła z amazońskim obliczem w liturgii, w sakramentach i sakramentach takie (błogosławieństwa, pogrzeby), w duchowości, w teologii, w
wtajemniczenie do życia chrześcijańskiego, w liturgii godzin/oficjum wspólnotach, w mistagogii, w roku liturgicznym, w posłudze, krótko mówiąc, w strukturach i organizacji samego Kościoła. Nie tworzy się obrzędu, bo w Kościele nie tworzy się obrzędu,
ale rodzi się z praktyk inkulturacyjnych Ewangelii i wcielenia Kościoła, będącego owocem długiego procesu komunii. bóstwa kościelne umieszczone w ich kontekście społeczno-kulturowym. W Amazonii, od XVI w., kiedy na te tereny przybyli pierwsi misjonarze
regionie wiara uległa inkulturacji, a Kościół wcielił się na tym terytorium.
rzeka. Dlatego nowy ryt, wspierany przez ryt rzymski lub łaciński, tego chce
być sposobem wyrażania i przeżywania w ten sposób wiary otrzymanej i przeżywanej przez wieki jak dotąd rozległy obszar. Innymi słowy, nowy ryt daje oficjalności, a przede wszystkim widzialności, do tego, co do dziś było niewidoczne lub
praktykowany równolegle do obrządku rzymskiego. Wszystko to wymaga siły
dzięki impulsowi, jaki dał Synod Amazoński i drzwi został otwarty przez Magisterium Papieża Franciszka. Podsumowując, Rytuał które się rodzi, rodzi się ściśle związane z wędrówką Kościoła w Terytorium Amazonii. Liturgicznie obejmuje wartości, które harmonizują międzykulturowego z Kościołem poprzez liturgiczną akcję rytualną
oraz z zasadniczą jednością obrządku rzymskiego, którą stanowią księgi liturgiczne
są wyrazem (por. LRI 2).
CAŁOŚĆ CZYTAJ TUTAJ https://ceama.digital/wp-content/uploads/2024/08/ESP-doc-marco-general-del-rito-amazonico-digital.pdf
UWAGA !!! STRONA 31-32 TEGO DOKUMENTU
od września 2024 ryt amazoński wchodzi w 3 letni okres próby
Szamanizm i cielesność- STRONA 31-32 / tłumacz google/
Centralnym elementem systemu składającego się na życie społeczne społeczeństwa
Ludy amazońskie to praktyka szamańska, która objawia się jako system kosmologiczny oraz sposób widzenia i życia w świecie, zamieszkiwana przez istoty ludzkie i duchowe. Kiedy ludność tubylcza zakłada się, że są to nawróceni na chrześcijaństwo, praktyka szamańska tak czasami prezentowane równolegle, nawet w opozycji do spowiedzi
Chrześcijanie. Warto również zauważyć, że Kościoły chrześcijańskie Ewangelicy i zielonoświątkowcy przyjmują różnorodne formy i wyrażenia. nacisków, gdy stają się one religiami przyjętymi przez ludzi. ludy tubylcze, ponieważ ludy tubylcze rdzennie chrześcijaństwo z jego szamańskiej wizji.
Przejście, które następuje pomiędzy praktykami szamańskimi, Kościołami
Chrześcijaństwo i inne formy religijności są możliwe dzięki pewnego rodzaju komunikacja posługująca się lingua franca związanym z ponad-wrażliwy, który pozwala na kontakt ludzi z nieludźmi, za pomocą cielesność jako podstawowy środek relacji ze światem duchowy. W szamanizmie ciało nie jest oddzielone od ducha (lub duszy). Zatem rytuał amazoński musi uwzględniać Szamanizm i jego koncepcja ciała.
Analiza dokumentu