13.09.2024 ALARM KATOLICKI : Powiedz papieżowi Franciszkowi, że Jezus jest jedyną drogą do Boga Ojca

13.09.2024 ALARM KATOLICKI : Powiedz papieżowi Franciszkowi, że Jezus jest jedyną drogą do Boga Ojca

Informacja ze strony portalu LiveNews – tłumacz google

źródło https://www.lifesitenews.com/news/breaking-pope-francis-every-religion-is-a-way-to-arrive-at-god/?utm_source=lsntvyt

Papież Franciszek: „Każda religia jest drogą do Boga” Papież Franciszek powiedział młodym ludziom w Singapurze, że bycie „Sikhem, Muzułmaninem, Hindusem, Chrześcijaninem” to po prostu „różne ścieżki”, ponieważ „każda religia jest drogą” do Boga.

SINGAPUR (LifeSiteNews) — Papież Franciszek powiedział dziś młodym ludziom różnych wyznań, że „każda religia jest drogą do Boga”. Przemawiając na międzyreligijnym spotkaniu młodych ludzi w Singapurze tuż przed wylotem do Rzymu, papież Franciszek zwrócił się do jednego z centralnych tematów swojego pontyfikatu – dialogu międzyreligijnego.

„Jedną z rzeczy, która mnie uderzyła w was wszystkich, jest wasza zdolność do angażowania się w dialog międzyreligijny, a to jest bardzo ważne” – powiedział tłumowi zgromadzonemu w Catholic Junior College w Singapurze.

Pomimo wszelkich komentarzy przeciwnych, Kościół katolicki konsekwentnie i jasno nauczał, że jest jedynym prawdziwym Kościołem, Ciałem Chrystusa (Ef 1:22) i wypełnia powierzone mu przez Chrystusa zadanie szerzenia Ewangelii wśród wszystkich narodów i przyciągania dusz do Kościoła (Mk 16).


— Artykuł jest kontynuowany poniżej Petycji —

Petycja- zapraszam podpisz

https://lifepetitions.com/petition/christ-is-the-way

„Każda religia” dociera do Boga

Pomijając przygotowane przemówienie i przemówienie bez scenariusza {transkrypcja opublikowana później tutaj}, Franciszek mówił głównie o dialogu między religiami, odpowiadając właśnie na pytania katolika, sikha i hindusa.

Szeroko zróżnicowana mieszanka wyznań na spotkaniu odzwierciedla status Singapuru jako jednego z najbardziej zróżnicowanych religijnie narodów na świecie. Skupiając się na tym, Franciszek nalegał, aby żadna religia nie była traktowana priorytetowo, ale aby jednostki skupiły się na parytecie między wierzeniami:

Jeśli zaczniemy walczyć między sobą i mówić „moja religia jest ważniejsza od twojej, moja religia jest prawdziwa, twoja nie”, dokąd nas to zaprowadzi? Dokąd?

Można dyskutować [między religiami].

Kontynuując, papież oświadczył, że każda religia jest środkiem do osiągnięcia Boga, stwierdzając:

Każda religia jest drogą do osiągnięcia Boga. Istnieją różne języki, aby osiągnąć Boga, ale Bóg jest Bogiem dla wszystkich. A w jaki sposób Bóg jest Bogiem dla wszystkich? Wszyscy jesteśmy synami i córkami Boga. Ale mój bóg jest ważniejszy od twojego boga, czy to prawda?

Jest tylko jeden Bóg i każdy z nas ma język, aby osiągnąć Boga. Sikhowie, muzułmanie, hindusi, chrześcijanie, to różne ścieżki.

Słowa papieża zostały ciepło przyjęte przez obecnych w sali, w tym liderów i przedstawicieli licznych organizacji religijnych Singapuru oraz licznego orszaku papieskiego.
Odwaga w dążeniu do religijnej harmonii

Franciszek poświęcił również czas na ostrzeżenie przed niebezpieczeństwami „nękania” i wezwanie młodych ludzi do „odwagi” do pójścia naprzód w dialogu międzyreligijnym.

Aby prowadzić dialog międzyreligijny między młodzieżą, potrzebna jest odwaga, ponieważ młodość to czas, w którym w naszym życiu pojawia się odwaga. Ale możesz też mieć tę odwagę i używać jej do rzeczy, które naprawdę ci nie pomagają, albo możesz użyć tej odwagi, aby iść naprzód i zaangażować się w dialog.

Angażując się w dyskusję z wybranymi młodymi ludźmi na scenie na temat zła nękania, Franciszek nalegał, aby „przejść obok” różnic „pomaga w dialogu międzyreligijnym”.

„Możesz budować i iść naprzód w dialogu międzyreligijnym, gdy szanujesz się nawzajem, a to jest bardzo ważne”.

Zachęcał ich do stworzenia „bezpiecznej przestrzeni”, w której mogliby rozmawiać o swoich różnicach bez obawy przed zastraszaniem. „Ponieważ dialog to coś, co tworzy ścieżkę, sposób” – powiedział Francis.

Zamknął spotkanie, wzywając wszystkich obecnych do „modlitwy za siebie nawzajem” w ciszy. Papież nie udzielił formalnego błogosławieństwa – nawiązując do swoich działań w Indonezji – ale zamiast tego głośno wezwał do błogosławieństwa Bożego dla obecnych:

Módlmy się za siebie nawzajem… Niech Bóg błogosławi nas wszystkich. A gdy czas mija i stajecie się starsi, zwłaszcza gdy zostajecie dziadkami, przekażcie to dzieciom i wnukom.

Niech Bóg was błogosławi i módlcie się za mnie, ale módlcie się za [mną], a nie przeciwko [mnie].

Po zakończeniu komentarzy Franciszka zgromadzeni młodzi ludzie złożyli międzyreligijne przyrzeczenie, zobowiązując się do promowania dialogu religijnego i harmonii:

My, przyszłe pokolenie, przyrzekamy być światłem jedności i nadziei poprzez promowanie współpracy i przyjaźni, które pielęgnują harmonijne współistnienie ludzi o różnych przekonaniach.

PRZECZYTAJ: Papież Franciszek pomija znak krzyża, aby udzielić błogosławieństwa „ważnego dla wszystkich religii”

Przemawiając do podobnego międzyreligijnego zgromadzenia młodzieży w Indonezji zaledwie w zeszłym tygodniu, Franciszek powiedział: „Tutaj jesteście z różnych religii, ale mamy tylko jednego Boga, On jest tylko jeden”.
Katolicyzm i zbawienie

Papież Franciszek złożył wiele międzyreligijnych oświadczeń i współpracował przy formalnych dokumentach w tej sprawie – w szczególności kontrowersyjny dokument z Abu Zabi z 2019 r. i Deklaracja Istiqlal, podpisana zaledwie kilka dni temu w Indonezji. Tekst z Abu Zabi został opisany jako dążący do „obalenia doktryny Ewangelii” ze względu na promowanie równości religii w formie „braterstwa”.

Jednak bardzo lubiany i powszechnie szanowany zatwierdzony katechizm, Katechizm Baltimorski, przypomina czytelnikom po prostu, że „jedynym prawdziwym Kościołem ustanowionym przez Chrystusa jest Kościół Katolicki”. {Q. 152}

Doktryna katolicka naucza, że ​​ten fakt jest poznawalny, ponieważ tylko Kościół katolicki ma cztery cechy prawdziwego Kościoła: jeden, święty, katolicki i apostolski.

W rezultacie Kościół naucza, że ​​wszystkie dusze muszą „należeć” do Kościoła, aby zostać zbawionymi: „Wszyscy są zobowiązani należeć do Kościoła katolickiego, aby zostać zbawionymi”. {Baltimore Catechism Q 166.}

Ta nauka „Extra Ecclesiam nulla salus” (nie ma zbawienia poza Kościołem) jest coraz częściej odrzucana przez modernizujących aktywistów w ostatnich latach, ale pozostaje ważna i niezmienna w nauczaniu Kościoła.

Papież Leon XII wyraził to jasno w swojej encyklice Ubi Primum z 1824 r.:

Niemożliwe jest, aby najprawdziwszy Bóg, który jest samą Prawdą, najlepszym, najmądrzejszym Dostawcą i Nagradzającym dobrych ludzi, zatwierdził wszystkie sekty, które głoszą fałszywe nauki, często sprzeczne ze sobą i sprzeczne, i przyznał ich członkom wieczne nagrody. Mamy bowiem pewniejsze słowo proroka i pisząc do was, głosimy mądrość wśród doskonałych; nie mądrość tego świata, ale mądrość Boga w tajemnicy.

Przez nią jesteśmy nauczani i przez wiarę boską wyznajemy jednego Pana, jedną wiarę, jeden chrzest i że nie ma innego imienia pod niebem danego ludziom, jak tylko imię Jezusa Chrystusa z Nazaretu, w którym mamy być zbawieni. Dlatego wyznajemy, że nie ma zbawienia poza Kościołem.

Dekret Watykanu z 1949 r. wydany przez Święte Oficjum nakazał biskupom odpowiedzialnym za promowanie prawdziwego ekumenizmu, aby przyciągali dusze do Kościoła i aby zawsze nauczali pełni priorytetu Kościoła:

W żadnym wypadku nie wolno pomijać milczeniem lub zasłaniać dwuznacznymi słowami prawdy katolickiej dotyczącej natury i sposobu usprawiedliwienia, konstytucji Kościoła, prymatu jurysdykcji Biskupa Rzymskiego i jedynej prawdziwej unii poprzez powrót dysydentów do jedynego prawdziwego Kościoła Chrystusowego.

Kościół katolicki zauważa, że ​​jest możliwe, aby ci, którzy pozostają poza Kościołem „bez własnej poważnej winy” i którzy w jakiś sposób nie są świadomi, że Kościół jest prawdziwym Kościołem, nadal mogli zostać zbawieni „korzystając z łask, które Bóg im daje”. Jednakże zbawienie w tych przypadkach „nieprzezwyciężalnej niewiedzy” nie znajduje się w innych kościołach, ale w Kościele katolickim jako kanale łaski, jak nauczał św. Tomasz z Akwinu.

Dodatek ze strony apostołowiemiłości.pl

Przeczytaj i rozważaj Słowo Boże

6 Odpowiedział mu Jezus: «Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. – mówi JEZUS / Ewangelia św. Jana 14, 6 /

6 Nadziwić się nie mogę, że od Tego, który was łaską Chrystusa powołał, tak szybko chcecie przejść4 do innej Ewangelii. 7 Innej jednak Ewangelii nie ma: są tylko jacyś ludzie, którzy sieją wśród was zamęt i którzy chcieliby przekręcić Ewangelię Chrystusową. 8 Ale gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! 9 Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście – niech będzie przeklęty! / List do Galatów św. Pawła 1, 6- 9 /