13.05.2024 List Biskupa w sprawie Widzącego Pedro Regis i objawień Maryi. / Brazylia /

13.05.2024 List Biskupa w sprawie Widzącego Pedro Regis i objawień Maryi. / Brazylia /

Uwaga ! Masz dary Ducha Świętego = mądrość, rozum, rada, męstwo umiejętność, pobożność i bojaźń Boża ? – to przeczytaj z uwagą ten list i sam zdecyduj. Warto też posłuchać dyskusji w filmie włącz napisy ! To są znaki czasu w jakim żyjemy !

Archidiecezja Feira de Santana

List pasterski do wiernych katolików w sprawie przypuszczalnych objawień Matki Bożej w Anhanguera Bahia/BR.

Panie i Panowie,

Łaska i pokój w Chrystusie, naszym Zmartwychwstałym Panu!
„Nabożeństwo do Najświętszej Maryi Panny ma swój początek, odzwierciedla i znajduje pełny wyraz w kulcie Chrystusa i przez Niego, w Duchu Świętym, prowadzi do Ojca, stając się w ten sposób elementem kwalifikującym prawdziwej pobożności Kościoła” (Marialis Cultus, Wstęp).

Drodzy wierzący, w obliczu fenomenu objawień maryjnych musimy przyjąć postawę przezwyciężającą ekstremizm polegający na przesadnym docenianiu orędzi „widzących”, tak jakby był to najlepszy i jedyny sposób aktualizacji Bożego Objawienia, tracąc koncentrację na centralności Chrystusa, a z jednej strony uniknięcia kolejnej skrajności, jaką jest
rozumienie tych zjawisk jedynie z perspektywy nauk humanistycznych.
„Wizje” lub „pojawienia” są uważane przez Kościół katolicki za „objawienia prywatne” lub „szczegóły”, które są podporządkowane biblijnemu Objawieniu Boga w Jezusie Chrystusie. Objawienie zwane także chrześcijańskim, historycznym i publicznym, które osiągnęło swą pełnię w osobie wcielonego Słowa Bożego, Jezusa Chrystusa, skondensowanego w
Piśmie Świętym i Świętej Tradycji Apostolskiej. To publiczne Objawienie zakończyło się już śmiercią ostatniego apostoła Chrystusa, św. Jana Ewangelisty. Jednak z punktu widzenia interpretacji i jej przekazu rozumienie historycznego Objawienia Bożego ludzkości, które zostało w pełni dane przez Jezusa Chrystusa, postępuje.
Dlatego to Duch Święty prowadzi nas do pełnej prawdy aż do koniec czasu.

Po długim procesie rozeznania Kościół może rozpoznać i zatwierdzić treść orędzi, wynik fenomenu wizji/objawień, zgodnie z mistycznym doświadczeniem niektórych wizjonerów. I w tym sensie na czym polega to uznanie i akceptacja? Polega ona na: a) nie stwierdzaniu, że Maryja z Nazaretu, Matka Jezusa, ukazała się w konkretnym miejscu, ani też narzucaniu wiernym stosowania się do przekazów „widzących”, gdyż jest to „objawienie prywatne”; b) głosić, że zjawisko jest „godne wiary ludzkiej”; c) Najświętsza Maryja Panna może być czczona z określonym tytułem. Na przykład: Królowa Pokoju; d) zezwolić na budowę w tym miejscu sanktuarium ku czci Matki Bożej
) pozwolić, aby to nabożeństwo rozprzestrzeniło się na cały świat. (Por. Doctrinal Subsidies, nr 01, Objawienia i objawienia prywatne CNBB).

W ostatnich latach wzrosła liczba osób w różnych częściach świata, podających się za „widzących” Matkę Bożą, a także innych świętych tradycji katolickiej. W rezultacie zjawisko „objawień” i „objawień prywatnych”, związanych głównie z Najświętszą Maryją Panną, znacznie się nasiliło w Brazylii i gdzie indziej. W ten sposób wiele osób szczerze poszukujących Boga poszło za tymi „widzącymi”, jak gdyby byli oni jedynym punktem odniesienia wiary katolickiej, a nawet jedynym autorytetem w odniesieniu do doktryny katolickiej i jak gdyby byli kwalifikowanym świadkiem tradycji wiary Kościoła. W tym sensie wielu ludzi podąża za nimi bez niezbędnego rozeznania, takiego jak przygotowanie teologiczno-doktrynalne, dokładna katecheza, zmysł krytyczny i roztropna uwaga kościelna. W tym kontekście narasta także zjawisko dobrze znanych „objawień” Matki Bożej w gminie Anguera, w archidiecezji Feira de Santana/BA.

Archidiecezja uważnie monitoruje zjawisko „objawień” w Anguera, a przede wszystkim za pośrednictwem Komisji teologiczno-duszpasterskiej utworzonej przez Arcybiskupa Metropolitę, której celem jest obserwacja i rozeznanie tego zjawiska z teologiczno-doktrynalnego punktu widzenia, eklezjologiczno-duszpasterskim i
psychologiczno-duchowym. To znaczy analizować ją w świetle całej Tradycji Kościoła, w jej wyrazie biblijnym, patrystycznym, liturgicznym i teologicznym. Tradycja przekazywana, nauczana i aktualizowana nieprzerwanie przez żywe Magisterium.
Święta Kongregacja Nauki Wiary w sprawie zasad postępowania przy rozeznawaniu domniemanych objawień i objawień z 1978 r., nr 3, wskazuje kryteria rozeznawania zjawisk poszczególnych objawień i objawień, które podlegają kompetentnej władzy kościelnej miejscowy biskup.

Drodzy wierni katolicy, z tego powodu zwracamy się do Was z pragnieniem poprowadzenia Was, abyście nie dali się, jak naucza Paweł, Apostoł Chrystusa, „ciągnięty przez jakikolwiek wiatr doktryny, zwiedzeni przez tych rzekomych widzących i przez nich, z przebiegły, wprowadzony w błąd. Nie jesteście już dziećmi, dającymi się przenosić stąd tam jak zabawki, pozostawieni wiatrowi i falom (por. Ef 4,14). Właśnie z tą duszpasterską wrażliwością i eklezjalną
odpowiedzialnością chcielibyśmy zaproponować Wam elementy i kryteria rozeznania takich zjawisk.
Według rozeznania Magisterium Kościoła Katolickiego, w odniesieniu do tych zjawisk, istotnym elementem dla ich ewentualnej akceptacji ze względu na duchowe dobro duszpasterskie Ludu Bożego jest to, aby pozostawały one w komunii z całą Tradycją Kościoła Katolickiego. Wiara katolicka (por. Zasady postępowania przy rozeznawaniu domniemanych objawień i objawień – Kryteria oceny, przynajmniej z pewnym prawdopodobieństwem, charakteru
domniemanych objawień lub objawień, część I).

Jak przyjąć i zrozumieć te przesłania? Najważniejsze to naśladować Jezusa Chrystusa, naszego jedynego Pana i Zbawiciela, słuchać Jego wezwań, rozeznawać Jego wolę poprzez wiarę, nadzieję, miłość i solidarność. Bóg przemawia do nas na wiele sposobów: przemawia do nas w modlitewnej lekturze Pisma Świętego, w kręgach biblijnych, w odwołaniu się do rzeczywistości społecznej czy ekologicznej, w rekolekcjach duchowych, w modlitwie osobistej, w celebracjach liturgicznych, w spotkaniach kościelnych, w praktyce miłosierdzia, ludzkiej solidarności, a także poprzez niezwykłe przejawy, takie jak wizje, objawienia, lokalizacje wewnętrzne i zewnętrzne, intuicje i sny.
Z duchowego punktu widzenia wszystkie one mają wartość, ponieważ są zgodne z boskim Projektem dla nas i świata. Wszystko musi być rozeznane i monitorowane przez Kościół; Są okazją do uzyskania łaski Bożej, ale mogą być również pomieszane z uwarunkowaniami ludzkimi i dlatego mogą powodować odejście od celu ewangelizacyjnego i propozycji Kościoła. Jeśli Biblię, Słowo Boże, na język ludzki należy interpretować, to z dużo większej przyczyny, dotyczy to także przesłań od „widzących”.
Archidiecezja zabiegała o stały braterski dialog z „widzącym” „objawień” w Anguera, a jednocześnie starała się go ostrzec i upominać w związku z niektórymi jego wypowiedziami katechetycznymi w sieciach społecznościowych i innych środkach komunikacji społecznej, głównie przeciwko Magisterium Papieża Franciszka, a także inne stanowiska nie pozostające w komunii z Magisterium Biskupów, prawowitych pasterzy Kościoła.

Prawo Kanoniczne w kan. 212 przyznaje wiernym prawo do wypowiadania się w sprawach dotyczących dobra całego Kościoła oraz do przekazywania swojego zdania pozostałym wiernym. Zawsze jednak z szacunkiem dla Pasterzy Kościoła (Ojca Świętego i Biskupów). W ten sposób katecheza Pedro Régisa prowadzona w mediach wywarła wpływ na wielu naśladowców. Jednakże wpływ ten powoduje dezorientację, prowadząc wielu wierzących do mylnego zrozumienia komunii i jedności Kościoła Chrystusowego.

W ten sposób jako Archidiecezja Feira de Santana wyrażamy siebie, abyśmy kierując się tym samym Kościołem katolickim – pasterzami i wiernymi – odnajdywali drogi komunii i synodalności, zgodnie z Magisterium Soboru Watykańskiego II, uaktualnionym poprzez Papież Paweł VI, Jan Paweł I, Jan Paweł II, Benedykt XVI, a dzisiaj przez naszego ukochanego Papieża Franciszka.

Nauczanie to podkreśla także społeczny i ekologiczny wymiar wiary chrześcijańskiej. Jednakże tego wymiaru nie ma w przesłaniu większości współczesnych „widzących”. Niestety, okazuje się, że nawrócenie sprowadza się do zakresu podmiotowego, indywidualnego, konfigurującego pewną bezcielesną duchowość, bez zaangażowania w przemianę siebie, rzeczywistości, w których się żyje, kontekstu społeczno-politycznego i kulturowego.

Wątpliwe jest, czy Maryja, Matka Jezusa i Kościoła, milczy w obliczu kryzysu ekologicznego, wojen, przemocy wobec kobiet i dzieci, rasizmu, konsumpcjonizmu, ludzkiej nędzy i korupcji na świecie. Ci, którzy ignorują te wołania, to nie Maryja, Matka Jezusa i nasza Matka, ale niektórzy „widzący”.

Co więcej, tworzą się dwie równoległe ścieżki: oficjalne oświadczenia Kościoła i droga „widzących”, którzy „mówią w imieniu Marii, matki Jezusa”. W ten sposób katolicy, kierując się dewocjonizmem i pewnym emocjonalizmem, mają skłonność do przypisywania zasług „widzącym”, a nie magisterium kościelnemu.

Kolejna niepokojąca kwestia dotyczy komunii kościelnej: papież Franciszek poprzez swoją praktykę i swoje Magisterium uwydatnił tematy istotne dla dzisiejszej wiary chrześcijańskiej, takie jak: Kościół odchodzący, synodalność, troska o wspólny dom, migracje, świętość osobista i wspólnotowa, piękno miłości małżeńskiej, sprawiedliwość społeczna i przezwyciężanie ubóstwa, potępianie wojny i jej skutków, niesprawiedliwość społeczna, miłosierdzie z jego konsekwencjami dla etyki chrześcijańskiej i praktyki kościelnej. Takie zagadnienia, ze swoim duszpasterskim wydźwiękiem, praktycznie nie pojawiają się w przekazach wielu współczesnych „widzących”, które ograniczają się do ogólnych rad na temat „pokoju”, „miłości” i posłuszeństwa Chrystusowi.

Tworzy to dychotomię pomiędzy słowem Magisterium Kościoła a słowem „widzących”, którzy swoje przesłania przypisują Dziewicy Maryi. Dlaczego większość „wizjonerów” była wcześniej tak posłuszna Papieżowi, a dziś po prostu ignoruje apele papieża Franciszka?
Prośmy Najświętszą Maryję Pannę i Jej Matkę, Senhorę Santanę, patronkę naszej Archidiecezji, aby udzieliły nam mądrości do budowania oświecających procesów rozeznania w służbie prawdy, sprawiedliwości, solidarności i komunii kościelnej.

Dlatego Archidiecezja Feira de Santana z okazji rocznicy objawień fatimskich zaprasza wszystkich wiernych, niczym żywe kamienie, aby byli budowniczymi jedności i komunii kościelnej, dostarczając tylko tego, co służy zbudowaniu wszystkich, w Chrystusie, naszym zmartwychwstałym Panu i Zbawicielu.

UWAGA: Prosimy o odczytanie niniejszego Listu Pasterskiego podczas celebracji liturgicznych we wszystkich wspólnotach Parafii naszej Archidiecezji.
Feira de Santana, 13 maja 2024 r.
Liturgiczne wspomnienie Matki Bożej Fatimskiej.

tłumaczenie na język polski- google tłumacz

tłumaczenie angielski żródło https://motherandrefuge.com/letter-of-bishop-regarding-seer-pedro-regis-english-translation/

Archdiocese of Feira de Santana
Pastoral Letter to the Catholic faithful about the presumed apparitions of Our Lady in
Anhanguera Bahia/BR.
Ladies and Gentlemen,
Grace and peace in Christ Our Risen Lord!
“Devotion to the Virgin Mary originates, reflects and finds complete expression in the cult of Christ and, through him, in the Holy Spirit, leads to the Father, thus becoming a qualifying element of the genuine piety of the Church” (Marialis Cultus, Introduction).
Dear believers, faced with the phenomena of Marian apparitions, we must take a
stance that overcomes the extremism of an exaggerated appreciation of the messages of
the “seers” as if it were the best and the only way to update divine Revelation, losing focus on the centrality of Christ and, on the one hand, to avoid another extreme, which is to understand these phenomena only from the perspective of human sciences.
“Visions” or “appearances” are considered by the Catholic Church to be “private
revelations” or “particulars” that are subordinate to the biblical Revelation of God, in Jesus Christ. Revelation also known as Christian, historical and public, and which reached its fullness in the person of the incarnate Word of God, Jesus Christ, which is condensed in the Sacred Scriptures and the Sacred Apostolic Tradition. This public Revelation has already ended with the death of the last apostle of Christ, Saint John the Evangelist. But, from the point of view of interpretation and its transmission, the understanding of the historical Revelation of God to Humanity, which was fully given by Jesus Christ, is progressing
Therefore, it is the Holy Spirit who leads us to the full truth until the end of time.
After a long process of discernment, the Church can recognize and approve the
content of the messages, the result of the phenomenon of visions/appearances, according to the mystical experience of some visionaries. And, in this sense, what does this recognition and approval consist of? It consists of: a) not stating that Mary of Nazareth, the mother of Jesus, appeared in a specific place, nor forcing the faithful to follow the messages of the “seers”, as this is a “private revelation”; b) proclaim that the phenomenon is “worthy of human faith”; c) the Blessed Virgin Mary can be venerated with a certain title. For example: Queen of Peace; d) authorize the construction of a sanctuary in honor of Our Lady on the site; e) allow this devotion to spread throughout the world. (CF. Doctrinal Subsidies, n. 01, Apparitions and Private Revelations of the CNBB).
In recent years, the number of people in different parts of the world has increased,
claiming to be “seers” of Our Lady, as well as other Saints of the Catholic tradition. As a
result, the phenomenon of “apparitions” and “private revelations”, mainly related to the
Blessed Virgin Mary, have multiplied significantly in Brazil and elsewhere. In this way, many people in a sincere search for God have followed these “seers” as if they were the only reference of Catholic faith and, even, the only authorities, with regard to Catholic doctrine and as if they were a qualified witness of the Church’s own faith tradition. In this sense, many people follow them without the necessary discernment, such as theological-doctrinal
training, accurate catechesis, critical sense and prudent ecclesiastical attention. It is also, in
this context, that the phenomenon of the well-known “appearances” of Our Lady, in the
Municipality of Anguera, in the Archdiocese of Feira de Santana/BA, is growing.
The archdiocese has cautiously monitored the phenomenon of “apparitions” in
Anguera and, above all, through a theological-pastoral Commission constituted by the
Metropolitan Archbishop, with the purpose of observing and discerning about this
phenomenon, from an theological-doctrinal point of view, ecclesiological-pastoral and
psychic-spiritual. That is, analyzing it in the light of the entire Tradition of the Church, in its
biblical, patristic, liturgical and theological expression. Tradition that is transmitted, taught
and updated, uninterruptedly, by its living Magisterium.
The Sacred Congregation for the Doctrine of the Faith, on the norms for proceeding
in the discernment of presumed apparitions and revelations of 1978, number 3, indicates
criteria for discernment on the phenomena of particular apparitions and revelations, which
are under the competent ecclesiastical authority of the local Bishop .
Dear Catholic faithful, for these reasons, we address you with the desire to guide
you, so that you are not, as Paul teaches, Apostle of Christ, “dragged by any wind of
doctrine, deceived by these presumed seers and by them, with cunning, led into error. You
are no longer children, allowing yourselves to be carried from here to there like toys, left to
the wind and the waves (cf. Eph 4:14). It is with this pastoral sensitivity and ecclesial
responsibility that we would like to offer you elements and criteria for discernment for such
phenomena.
According to the discernment of the Magisterium of the Catholic Church, regarding
these phenomena, an essential element, for their possible acceptance, in view of the
spiritual pastoral good of the people of God, is that they are in communion with the entire
Tradition of the Catholic faith (cf. Rules for proceeding in the discernment of presumed
apparitions and revelations – Criteria for judging, at least with a certain probability, the
character of presumed appearances or revelations, Part I).
How to welcome and understand these messages? The most important thing is to
follow Jesus Christ, our only Lord and Savior, listen to his calls, discern his will through faith,
hope, charity and solidarity. God speaks to us in many ways: He speaks to us in the
prayerful reading of Sacred Scripture, in biblical circles, in the appeal of a social or
ecological reality, in spiritual retreats, in personal prayer, in liturgical celebrations, in
ecclesiastical meetings, in the practice of charity , human solidarity and, also, through
extraordinary manifestations, such as visions, apparitions, interior and exterior locutions,
intuitions and dreams.
From a spiritual point of view, they all have value, as they are in tune with the divine
Project for us and the world. All must be discerned and monitored by the Church; They are
opportunities for divine favor, but they can also be mixed with human conditioning and,
therefore, subject to deviating from their evangelizing purpose and the Church’s proposal. If
the Bible, the Word of God, in human language, needs to be interpreted, with much more
reason, this also applies to messages from “seers”.
The archdiocese has sought constant fraternal dialogue with the “seer” of the
“apparitions” in Anguera and, at the same time, sought to alert and admonish him regarding
some of his catechetical pronouncements on social networks and other means of social
communication , mainly against the Magisterium of Pope Francis, as well as other positions
that are not in communion with the Magisterium of the Bishops, the legitimate pastors of the
Church.
Canon Law, in canon 212, grants the right to the faithful to express their opinion on
matters that concern the good of the entire Church and to echo their opinion to the other
faithful. However, always with reverence for the Pastors of the Church (the Holy Father and
the Bishops). In this way, Pedro Régis’s catechesis, in the media, has impacted many
followers. However, this impact causes disorientation, leading many believers to a confused
understanding regarding the communion and unity of the Church of Christ.
In this way, as the Archdiocese of Feira de Santana, we express ourselves so that,
guided by the same Catholic Church – pastors and faithful – we can find paths of communion and synodality, according to the Magisterium of the Second Vatican Council, updated
through Pope Paul VI , John Paul I, John Paul II, Benedict XVI and, today, through our
beloved Pope Francis. This teaching also highlights the social and ecological dimension of the Christian faith. However, this dimension is absent in the message of most modern
“seers”. Unfortunately, it appears that conversion is reduced to the subjective, individual
scope, configuring a certain disembodied spirituality, without commitment to the
transformation of oneself, the realities in which one lives, and the socio-political and cultural context.
It is questionable that Mary, the Mother of Jesus and the Church, remains silent in the
face of the ecological crisis, wars, violence against women and children, racism,
consumerism, human misery and corruption in the world. Those who ignore these cries arenot Mary, the Mother of Jesus and our Mother, but some “seers”. Furthermore, two parallel paths are created: that of the official statements of the church and that of the “seers” who “speak in the name of Mary, the mother of Jesus”. In this way, the tendency of Catholics, driven by devotionism and a certain emotionalism, is to give credit to the “seers” and not tothe ecclesiastical magisterium.
Another disturbing issue refers to ecclesiastical communion: Pope Francis has
highlighted, through his practice and his Magisterium, significant themes for Christian faith today, such as: the outgoing Church, synodality, care for the common home, migrations, personal and community holiness, the beauty of conjugal love, social justice and overcoming poverty, the denunciation of war and its consequences, social injustice, mercy with its consequences for Christian ethics and ecclesiastical practice.Such issues, with their pastoral impact, practically do not appear in the messages of many current “seers”, which are limited to generic advice on “peace”, “love” and obedience to Christ. Now, this creates a dichotomy between the word of the Magisterium of the Church and the word of the “seers”, who
attribute their messages to the Virgin Mary. Why were the majority of “visionaries” so
obedient to the Pope before and, today, they simply ignore Pope Francis’ appeals?
Let us ask the Virgin Mary and her Mother, Senhora Santana, patroness of our
Archdiocese, to give us the wisdom to build illuminating processes of discernment, in the
service of truth, justice, solidarity and ecclesiastical communion.
Therefore, the Archdiocese of Feira de Santana, on the occasion of the anniversary
of the Apparitions of Fátima, invites all the faithful, like living stones, to be builders of unity and ecclesiastical communion, providing only that which serves for the edification of all , in Christ, our risen Lord and Savior.
NOTE: We request that this Pastoral Letter be read, during liturgical celebrations, in all
communities in the Parishes of our Archdiocese.
Feira de Santana, May 13, 2024.
Liturgical memory of Our Lady of Fátima.